REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO aloes.sklep.pl
(obowiązuje od 2.09.2025r.)
Określający zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://aloes.sklep.pl/ umożliwiającego Kupującym składanie Sprzedawcy ofert zawarcia umowy sprzedaży towarów prezentowanych w Sklepie
Postanowienia wstępne i Definicje
- Informacje prezentowane w Sklepie są jedynie zaproszeniem dla Kupujących do składania Sprzedawcy ofert zawarcia umowy sprzedaży towarów prezentowanych w Sklepie i same w sobie nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie przyjęcia oferty Kupującego przez Sprzedawcę.
- Do skorzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie z przeglądarką internetową z dostępem do sieci Internet, obsługującą JavaScript oraz pliki cookies, a do składania ofert także aktywne konto e-mail.
- Czas dostępności sklepu internetowego – sklep internetowy Aloes. Sklep dostępny jest w dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy i przerw technicznych.
- Konto użytkownika – indywidualny dla każdego Klienta panel, utworzony przez Usługodawcę, po dokonaniu Rejestracji przez Klienta oraz zawarciu umowy świadczenia usługi prowadzenia Konta Klienta.
- Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Kupujący – każdy podmiot korzystający z usług sklepu internetowego.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Sklep – sklep internetowy aloes.sklep.pl, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem: https://aloes.sklep.pl/.
- Sprzedawca – osoba dokonująca usługi sprzedaży produktów za pomocą Sklepu Internetowego: Agnieszka Hryniewicka, prowadząca działalność gospodarczą SpringArt z siedzibą w Białymstoku (15-282), ul. Piękna 5/1, NIP 542-177-52-73 wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Gospodarki, będącego jednocześnie właścicielem Sklepu Internetowego.
- Zamówienie – oferta zawarcia umowy sprzedaży towaru widocznego w Sklepie, w rozumieniu Kodeksu cywilnego, składana Sprzedawcy przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu, zawierająca co najmniej: oznaczenie towaru, jego cenę oraz koszt dostawy.
III. Dane kontaktowe
- Adres pocztowy: Agnieszka Hryniewicka, prowadząca działalność gospodarczą SpringArt z siedzibą w Białymstoku (15-282), ul. Piękna 5/1
- Adres do zwrotu towaru (w przypadku odstąpienia od umowy): Agnieszka Hryniewicka, prowadząca działalność gospodarczą SpringArt z siedzibą w Białymstoku (15-282), ul. Piękna 5/1
- Adres e-mail: sklep@aloes.sklep.pl
- Numer telefonu: 732-678-033
Składanie Zamówień
- Kupujący poprzez Sklep składa Sprzedawcy Zamówienie.
- Kupujący może złożyć Zamówienie z wykorzystaniem Konta użytkownika lub z pominięciem założenia Konta użytkownika poprzez jednorazowe podanie swoich danych w przeznaczonym do tego formularzu Zamówienia w Sklepie.
- W celu złożenia Zamówienia w pierwszym etapie należy dodać właściwy towar do koszyka w Sklepie, a także wybrać jego parametry - o ile ma to zastosowanie.
- Następnie Kupujący wybiera metodę dostarczenia towaru, sposób płatności za Zamówienie oraz podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia).
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego treści Zamówienia oraz zaakceptowaniu Regulaminu następuje złożenie Zamówienia.
- W momencie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę następuje zawarcie umowy sprzedaży towaru na warunkach określonych w Zamówieniu.
- Przyjęcie Zamówienia następuje w momencie wysłania przez Sprzedawcę do Kupującego wiadomości e-mail o odpowiedniej treści informującej o przyjęciu Zamówienia do realizacji, na adres podany w Koncie użytkownika lub w Zamówieniu, w przypadku, gdy Kupujący takiego Konta nie posiada.
- Przyjęcie Zamówienia przez Sprzedawcę dokonane z zastrzeżeniem zmiany lub
z uzupełnieniem jego treści poczytuje się za nową ofertę i dopiero po jej przyjęciu przez Kupującego następuje zawarcie umowy sprzedaży. - Sprzedawca niezwłocznie ustosunkuje się do otrzymanego Zamówienia.
- Sprzedawca przekaże Kupującemu potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia towaru.
- Sklep nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej za gotówkę.
Koszt zamówienia
- Ceny podane w Sklepie zawierają podatek VAT.
- Na całkowity koszt Zamówienia składa się cena za towar wskazana w opisie towaru oraz koszt jego dostawy w powiązaniu ze sposobem płatności określony w odpowiedniej zakładce w Sklepie oraz podczas składania Zamówienia. Po wybraniu przez Kupującego towaru oraz sposobu jego dostawy Kupujący pozna całkowity koszt Zamówienia, które zamierza złożyć poprzez Sklep.
Płatności
- Kupujący za złożone Zamówienie może zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- a) zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy w ING Banku Śląskim S. A. 26 1050 1823 1000 0090 8570 5599
- b) za pośrednictwem platformy płatniczej:
- BLIK
- Przelewy24,
- PayPal (wymagane jest posiadanie przez Kupującego konta w serwisie PayPal),
- PayPo (płatności odroczone, umowa zawierana ze stroną trzecią)
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry za zakupione towaru należy zapłacić w terminie 3 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie Zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
VII. Realizacja przyjętego Zamówienia
- Czas realizacji zamówienia wynosi 4-5 dni roboczych.
- Wysyłka realizowana jest na terytorium Polski. W przypadku chęci skorzystania z wysyłki poza terytorium Polski, Kupujący proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą w celu ustalenia dostępności oraz kosztów dostawy.
- Wybór sposobu dostawy zamówienia jest dokonywany przez Klienta podczas składania Zamówienia. Do wyboru są następujące sposoby dostarczenia paczki:
- a) firmy kurierskiej (np. DPD, Kurier InPost)
- b) urządzeń typu paczkomat (np. DPD Pickup, InPost)
- Szczegółowe informacje dotyczące dostaw znajdują się w odpowiedniej zakładce w Sklepie oraz podczas składania Zamówienia.
- Terminy wskazywane przez Sprzedawcę dotyczą Dni roboczych, zarówno przygotowanie towarów do wysłania jak i ich nadanie odbywa się w Dni robocze.
- W przypadku, gdy umowa sprzedaży obejmuje kilka towarów, przesyłka zostanie wysłana przez Sprzedawcę po skompletowaniu całego Zamówienia – tj. najpóźniej w terminie realizacji właściwym dla zamówionego towaru z najdłuższym terminem realizacji Zamówienia z zastrzeżeniem ust. 7.
- W przypadku zakupu kilku produktów z różnym terminem realizacji, Kupujący może wybrać metodę dostawy produktów w oddzielnych przesyłkach z uwzględnieniem opłat za każdą z przesyłek.
- Sprzedawca informuje, że niektóre z produktów oferowanych w Sklepie zamawiane są przez Sprzedawcę po przyjęciu Zamówienia do realizacji. Czas realizacji takiego Zamówienia może być dłuższy, o czym Kupujący zostanie poinformowany przed złożeniem Zamówienia w Sklepie.
- W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry za Zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji przyjętego Zamówienia po otrzymaniu za nie zapłaty.
- Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia towaru bez wad.
VIII. Odstąpienie od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towaru, z zastrzeżeniem § 9 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę korzystając z danych podanych w § 3 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu lub elektronicznego formularza odstąpienia dostępnego w Sklepie, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy Konsument powinien wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY - W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy sprzedaży.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku
z tym zwrotem. - Sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres Agnieszka Hryniewicka, SpringArt Białystok (15-282), ul. Piękna 5/1 niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjmie jego Zamówienie, Zamówienie przestaje wiązać.
- Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą, Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów.
Brak prawa odstąpienia od umowy
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny.
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych przez Kodeks cywilny:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- w przypadku wady istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi drogą elektroniczną na adres: sklep@aloes.sklep.pl lub pisemnie na adres: Agnieszka Hryniewicka, SpringArt Białystok (15-282), ul. Piękna 5/1. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Przykładowy wzór takiej reklamacji znajduje się na końcu Regulaminu.
- W celu rozpatrzenia reklamacji złożonej na podstawie rękojmi Kupujący jest zobowiązany na swój koszt, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, dostarczyć wadliwy towar na następujący adres pocztowy: Agnieszka Hryniewicka, SpringArt Białystok (15-282), ul. Piękna 5/1.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail: sklep@aloes.sklep.pl
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni.
XII. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XII. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
- Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja Zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
- umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz
- prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.
- Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:
- a) na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;
- b) ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;
- c) zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy
- d) w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej
- Kupującemu przysługuje prawo żądania:
- a) dostępu do swoich danych osobowych,
- b) ich sprostowania,
- c) usunięcia,
- d) ograniczenia przetwarzania,
- e) żądania przeniesienia danych do innego administratora a także prawo:
- f) wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora),
- g) w celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 3 Regulaminu,
- h) w przypadku, gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
XIV. Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego Zamówienia – jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde Zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązują w chwili ich ogłoszenia na stronie internetowej aloes.sklep.pl Zamówienia będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI
(wypełnić i wysłać na adres sklep@aloes.sklep.pl i dołączyć do zwracanego towaru)
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)